Thursday, March 14, 2013

TaRiKH KeRaMaT iTu..

Bismillahirrahmanirrahim

Ku biarkan kalam berbicara
Ku biarkan pena merungkai kata-kata
Ku biarkan minda mentafsir segalanya
Ku biarkan hidayah menyinari hati yang buta


Saban tahun aku melihat
Saban tahun aku mendengar
Saban tahun aku memerhati

Aku tetap aku yng ini
masih setia dsini
meniti hari-hari
menongkah arus kini

Pada tarikh keramat itu
aku terduduk
pandangan dihala ke dunia
melihat, mentafsir isi dunia
berderai air mata ini
mengenang akan segenap perjalananku selama ini
apa yang telah ku berbuat untuk usiaku
apa yang telah ku berbuat untuk ummat ini

Mungkinkah diriku menjadi asbab mereka-mereka jauh dari Islam
jauh dari hidayahMu
Mungkinkah diriku menjadi fitnah buat Islam
jika benar apalah erti hidupku selama ini

Oo Allah !!!
terasa tak gagah untukku terusku melangkah
adakah hipokrit hambamu ini
belum sampaikah masanya untukku betul-betul meninggalkan 'zulumat jahiliah' ini
sampai bila ia terus begini

Ya Tuhan yang Maha Memberi Kekuatan
pimpinlah daku
bimbinglah daku
sungguh cabaran, mehnah akan terus meningkat
Kau kuatkanlah jua persiapanku, bekalanku 
untuk meniti hari-hari di jalan ini
jauhilah hambamu ini dari tersungkur
tercicir di pertengahan jalan

Ku ingin jadi pendukung bukan penyokong
Ku ingin menjadi aset penting dalam gerabak ini
bukan sekadar sisipan di belakang
Ku ingin mendapatkan cinta high class mu 
bukan cinta Mu yang terbuang
Ku ingin jadi hambaMu yang tersenyum dan puas
bukan hambamu yang tertunduk dan penuh penyesalan

NuR Q@LBu
Bait KUAZ B208
14/3/12
9.37am

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...