Monday, January 18, 2010

RaBBi YuSaHHiL...





Bismillahirrahmanirrahim..

Ku biarkan kalam berbicara
Ku biarkan pena merungkai kata-kata
Ku biarkan minda mentafsir segalanya


Alhamdulillah..dalam kesempitan waktu dapat jugaku mengupdate blog ini..

Sungguh bulan januari ini banyak amanah yang diberi secara tetiba..
Mampukah diri ini melaksanakan amanah ini semua..??

Moga Tuhan beriku kekuatan dan kemudahan dalam setiap apa yang ku lakukan




Apa amanahnya ??


1)Ketua Editor majalah sekolah(inspirasi)
-mula-mula ingat nak tolong sikit-sikit je tetiba kena jadi ket.editor..hmm..mesti ada hikmahnya..


2)Guru SRIH
-sekali tengok macam tak percayakan..tapi baru petang tadi dapat amanah ini..inSyaAllah bertugas sebagai guru ganti selama 2 bulan..esok dah start kerja..cam ne ni lepas ni conform sibuk dengan aktiviti SRIH..majalah lagi..usrah lagi..

3)Pemandu berhemah
-hmm..bilelah nak habiskan lesen ni..rasa macam lama betol..dah habiskn senang sikit nak pergi mana-mana..tak perlu susahkan ibu bapaku lagi..sabarlah dikau wahai diri..

-sebenarnya banyak lagi wajibat yang ada tapi rasanya tak perlu dicerita yang lain tu cukuplah setakat ni


-memang benarlah kata-kata Hassan al-Banna dalam wasiatnya...:


"AL WAJIBAT AKSARU MINAL AWQAT"
-sesungghnya tugas itu lebih banyak daripada masa yang kita ada


- sekurang-kurangnya diri ini tak lah larut dengan permainan dunia yang sering meratah keimanan hambamu Ya Allah

-Sesunggunhya ku bersyukur dengan segala kurniaanmu..mungkin ini lah yang terbaik untukku kerana Dikau mengetahui apa yang baik dan buruk untuk hambamu ini..

1 comment:

+akufobia+ said...

pelik untuk seorang muslim hebat bersenanglenang.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...