Tuesday, May 1, 2012

SeSuCi BaYi..


Alhamdulillah penulis dapat anak sedara baru..:)
Ahmad Kamil b Azman
lahir 2.8kg
8.04 am
1 Mei 2012(hari buruh tu)


semoga terus bahagia hingga ke akhir hayat..
barakallahulakum..
bakal mujahid iA Ahmad Kamil Azman..:)

Alhamdulillah bersyukur penulis diberi kesempatan menziarahi sedara-mara n yg bestnyee dapat jumpa anak sedara baru..bertambah ahli keluarga kami(sbelah ibu) seorg bakal mujahid iA..

Alhamdulillah sambil berjumpa n ziarah mereka banyak ibrah dapat diambil n difikirkan..

1) jeles dengan Ahmad Kamil..he..knp penulis jeles?sbb dia comey..dan juga sebab dia fresh n suci dari dosa..

Nabi SAW bersabda:
"Setiap anak Adam melakukan kejahatan,sebaik-baik yang melakukan kejahatan itu adalah mereka yang bertaubat"

dush2..aduh banyak rasanya dosa dibuat sepanjang 20 tahun dah hidup ni..semoga Allah memberi kita kekuatan untuk sentiasa bertaubat dan menyusuli kejahatan kita dengan amal-amal soleh yang akan menghapuskan dosa dan noda itu..

2) teringat tanggungjawab mendirikan rumahtangga bukanlah mudah seperti yg kita duk  "sembang2"kan selalu..sebab apa ye?sebab perkahwinan itu sebenarnya suatu permulaan..kita ingin bina 'masjid' yang natijahnya adalah untuk mengabdikan diri kepada Allah dan 'baitud-dakwah' iaitu kesemua ahli keluarga kita adalah jurucakap kepada ummah dan kader-kader dakwah..akhirnya selepas alam ini ia akan menjadi penentuan pada kita samada akan memecut selaju-lajunya atau kecundang di tengah jalan..hmm..berat ini..

akhir kalam penulis kongsikan sepotong hadis:

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud: 
"Tiada bayi yang dilahirkan melainkan dilahirkan dalam keadaan fitrah (suci dan bersih dari dosa). Maka kedua ibu bapanyalah yang akan menjadikannya Yahudi atau Nasrani atau Majusi." (Hadis riwayat Bukhari)

Nabi SAW sabda lagi
Maksudnya :
“  Apabila telah mati seorang anak Adam, maka putuslah amalnya kecuali tiga perkara, iaitu : Sedekah jariah, Ilmu yang bermanfaat dan anak yang soleh yang mendoakan kepadanya“.


akhirnya marilah kita amalkan doa ini :


Maksudnya : ” Dan orang orang yang berkata: ” wahai Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami isteri-isteri dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami imam bagi orang-orang yang bertakwa”.
( Surah al-Furqan : 74 )


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...